Nazwa komórki organizacyjnej: Wydział Organizacyjny Nr karty : ORo.1611.1.2024 Tytuł karty/nazwa procedury: Rzeczy znalezione Informacje na temat przebiegu sprawy Ogólny opis a) Rzeczy znalezionych w budynkach publicznych albo innych budynkach, b) Sprzętu lub ekwipunku wojskowego, dokumentu wojskowego, rzeczy które należą do grupy środków niebezpiecznych, broni, amunicji, materiałów wybuchowych, aparatury radiowo - nadawczej, dowodów osobistych, paszportów i innych dokumentów podróży, które należy zgłosić do najbliższego posterunku policji. c) Rzeczy, które nie przedstawiają żadnej wartości. d) Rzeczy, co do których istnieje domniemanie, że zostały porzucone z zamiarem wyzbycia się ich własności. e) Rzeczy, których właściwości wskazują, że właścicielem z mocy prawa jest Skarb Państwa. f) Sytuacji, w których ze względu na właściwości rzeczy lub inne przyczyny, dostarczenie ich do Biura i przechowywanie w nim, nie jest możliwe. Wymagane dokumenty a) Zawiadomienie o znalezieniu rzeczy (pisemne lub ustne). b) Zawiadomienie wypełnia znalazca i składa wraz z rzeczą znalezioną. Istnieje możliwość wniesienia zawiadomienia ustnie - do protokołu. Znalazca może a) Zapytanie osoby poszukującej swojej rzeczy na temat rzeczy znalezionych (pisemne lub ustne). a) Pisemny wniosek o wydanie rzeczy znalezionej zawierający jej szczegółowy opis (cechy charakterystyczne, znaki szczególne), określenie miejsca zagubienia. b) Dowód dokonania opłaty. c) Dowód osobisty do wglądu przy odbiorze rzeczy. Sposób dostarczania dokumentów a) Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. b) Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym). c) Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy. d) Przesłać za pomocą telefaksu. Urząd Miasta Piekary Śląskie ul. Bytomska 84 lub Bytomska 92 - Punkt Informowania Mieszkańców - parter, numer telefonu: (32) 77 61 430 i (32) 39 39 364, godziny urzędowania: poniedziałek 7:30 - 17:00, wtorek - czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00. Wykorzystanie skrzynki kontaktowej PeUP oraz e-formularzy Wypełniony formularz takiego załącznika (np. plik PDF) można dołączyć do tzw. pisma ogólnego i przesłać go drogą elektroniczną z wykorzystaniem podpisu elektronicznego Opłaty 3. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu. Terminy i sposób załatwienia sprawy Tryb odwoławczy nie występuje.
Wykaz rzeczy znalezionych, znajduje się w Referacie Organizacyjnym Urzędu Miasta, a także Przetwarzanie Danych Osobowych W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami: 1. Administratorem danych osobowych, które zostały nam przez Pana/Panią przekazane jest Prezydent Miasta Piekary Śląskie z siedzibą przy ul. Bytomskiej 84, 41-940 Piekary Śląskie, tel.: +48 (32) 39-39-411 (sekretariat); e-mail: um@piekary.pl, bip.piekary.pl; 2. W sprawach z zakresu ochrony swoich danych osobowych, ma Pani/Pan prawo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez administratora: a) drogą mailową na adres dane.osobowe@piekary.pl b) pisemnie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej. Jakakolwiek zmiana osoby wyznaczonej na Inspektora ochrony danych nie będzie wpływała 3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu prowadzenia postępowania w sprawach odbierania zawiadomień o znalezieniu rzeczy, przyjmowania i przechowania rzeczy znalezionych oraz poszukiwania osób uprawnionych do ich odbioru, w myśl postanowień art. 12 ustawy z dnia 20 lutego 2015 roku o rzeczach znalezionych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie niezbędne do realizacji obowiązku prawnego). 4. Z poszanowaniem poufnego charakteru Pani/Pana danych, w tym stosując mechanizmy minimalizujące liczbę przekazywanych danych oraz ograniczając możliwość przekazywania danych o charakterze wrażliwym, Pani/Pana dane mogą być ujawniane podmiotom i osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, operatorowi pocztowemu lub kurierowi, podmiotowi przetwarzającemu: · LTC Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Pabianickiej 159/161, 93-490 Łódź, której powierzono dane w związku z asystą techniczną elektronicznego systemu obiegu dokumentów Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane każdemu zainteresowanemu taką informacją lub publikowane w BIP Urzędu – wyłącznie jeśli dane będą upubliczniane. 5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do realizacji celu, o którym mowa w ust. 3. Po zrealizowaniu tego celu dane osobowe będą przechowywane w celach archiwalnych przez okres 5 lat z ewentualnym przedłużeniem wynikającym 6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do żądania ich sprostowania w takim zakresie, w jakim wskazane dane są niezgodne ze stanem faktycznym, usunięcia, jeżeli dane nie są niezbędne do wywiązania się z obowiązku wynikającego 7. Administrator danych osobowych, w przypadkach wskazanych w art. 17 ust. 3 lit. b RODO, ma prawo odmówić usunięcia Pani/Pana danych osobowych. 8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego ds. ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, iż przepisy RODO zostały naruszone. 9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie niemożność weryfikacji posiadanych uprawnień do ewentualnego przekazania rzeczy znalezionej. 10. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO. FORMULARZE 1. Protokół przyjęcia zawiadomienia o znalezieniu rzeczy albo znalezieniu oraz przyjęciu rzeczy. 2. Poświadczenie przyjęcia zawiadomienia o znalezieniu rzeczy albo znalezieniu oraz przyjęciu rzeczy. 3. Wniosek o wydanie rzeczy znalezionej. 4. Zaświadczenie stwierdzające upływ terminów przechowywania rzeczy oraz zawierające informacje o wydaniu rzeczy.
Urząd Miasta ul. Bytomska 84, Referat Organizacyjny, pokój nr 212 - II piętro; godziny urzędowania: poniedziałek 7:30 - 17:00, wtorek - czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00.
na terenie powiatu (miasta na prawie powiatu) z wyjątkiem:
w pomieszczeniach otwartych dla publiczności oraz rzeczy znalezionych w środkach transportu publicznego - wówczas Znalazca obowiązany jest oddać rzecz znalezioną do zarządcy budynku lub pomieszczenia bądź zarządcy środka transportu publicznego.
do odbioru rzeczy.
go o odnalezieniu rzeczy.
do odbioru.
w pkt.4.
w zawiadomieniu zażądać od właściciela zguby tzw. znaleźnego, w wysokości 10% wartości znalezionego przedmiotu.
(np. podpis w postaci Profilu Zaufanego, e-dowodu lub podpisu kwalifikowanego).
2 lata od wezwania do odbioru rzeczy znalezionej poprzez jego wywieszenie
na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu, na okres 12 miesięcy.
w protokole, który stanowi podstawę wydania znalazcy poświadczenia przyjęcia zawiadomienia o znalezieniu rzeczy, albo znalezieniu oraz przyjęciu rzeczy. Protokół
i poświadczenie sporządza się także w przypadku wskazania przez znalazcę miejsca, w którym rzecz się znajduje.
Informacje dodatkowe
w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce Rzeczy Znalezione.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Kodeks cywilny
na wskazane sposoby kontaktu.
w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie.
z ekspertyzy Archiwum Państwowego – zgodnie z załącznikiem nr 3 Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Okres przechowywania może ulec zmianie w związku ze zmianami przepisów prawa.
z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej oraz do ograniczenia przetwarzania. Ponadto ma Pani/Pan prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. W celu skorzystania z ww. należy skontaktować się z administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych.