Udzielenie koncesji na wydobywanie kopalin ze złóż w zakresie kompetencji starosty
Nazwa komórki organizacyjnej: Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Odpadami.
Nr karty: Osg.1611.1.2018 TYTUŁ KARTY / NAZWA PROCEDURY: Udzielenie koncesji na wydobywanie kopalin ze złóż w zakresie kompetencji starosty OGÓLNY OPIS: a) Obszar udokumentowanego złoża nieobjętego własnością górniczą nie przekroczy 2 ha. b) Wydobycie kopaliny ze złoża w roku kalendarzowym nie przekroczy 20 000 m3. c) Działalność będzie prowadzona metodą odkrywkową oraz bez użycia środków strzałowych. W pozostałych przypadkach koncesję wydaje marszałek województwa lub minister właściwy do spraw środowiska. WYMAGANE DOKUMENTY: 1. Wniosek o udzielenie koncesji. 2. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej. 3. Kopia decyzji zatwierdzającej dokumentację geologiczną. 4. Dowody istnienia określonych w nim okoliczności, w szczególności wyciągi z odpowiednich rejestrów. 5. Prawa do korzystania z informacji geologicznej, jakie w zakresie niezbędnym do prowadzenia zamierzonej działalności przysługuje wnioskodawcy. 6. Prawo wnioskodawcy do nieruchomości (przestrzeni), w granicach której ma być wykonywana zamierzona działalność, lub prawo, o ustanowienie którego ubiega się wnioskodawca. 7. Informacje o przeznaczeniu nieruchomości, w granicach których ma być wykonywana zamierzona działalność, w szczególności określonym przez miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego oraz przepisy odrębne. 8. Kserokopia dowodu istnienia prawa przysługującego wnioskodawcy do nieruchomości gruntowej, w granicach której ma być wykonywana zamierzona działalność w zakresie wydobywania kopaliny metodą odkrywkową lub dowód przyrzeczenia jego ustanowienia (oryginał do wglądu) 9. Mapa projektowanego obszaru i terenu górniczego - 6 egz. 10. Dane objęte wnioskiem należy uzupełnić dowodami ich istnienia, w szczególności przez dołączenie załączników graficznych sporządzonych zgodnie z wymaganiami dotyczącymi map górniczych. 11. Organ koncesyjny może zobowiązać Wnioskodawcę do przedstawienia danych określających stan prawny nieruchomości objętych wpływami zamierzonej działalności, a w przypadku nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym – danych z ewidencji gruntów i budynków. 12. Organ koncesyjny może żądać przedłożenia dokumentacji geologicznej. 13. Organ koncesyjny może również żądać złożenia kopii wniosku koncesyjnego wraz z załącznikami. 14. Jeżeli w związku z wydobywaniem kopaliny ze złoża przewiduje się wtłaczanie do górotworu wód pochodzących z odwodnienia wyrobisk górniczych, wód złożowych lub wykorzystanych solanek, wód leczniczych lub termalnych, do wniosku należy dołączyć przyjętą dokumentację hydrogeologiczną określającą warunki hydrogeologiczne w związku z wtłaczaniem wód do górotworu. 15. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty. SPOSÓB DOSTARCZENIA DOKUMENTÓW: 1. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów: a) Przesłać drogą tradycyjną na adres: Urząd Miasta Piekary Śląskie Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Odpadami , ul. Bytomska 84, 41-940 Piekary Śląskie (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym). b) Złożyć bezpośrednio w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie w Punkcie Informowania Mieszkańców -parter Urzędu Miasta - ul. Bytomska 84 lub ul. Bytomska 92 w godzinach pracy tj. poniedziałek 7.30-17.00, wtorek-czwartek 7.30-15.30, piątek 7.30-14.00 (przed złożeniem dokumentów zaleca się kontakt z pracownikiem Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Odpadami) 2. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia. OPŁATY: TERMINY I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: 1. W terminie 1 miesiąca od złożenia kompletnego wniosku wydawana jest decyzja o udzieleniu koncesji bądź decyzja o odmowie udzielenia koncesji. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy. 2. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę: a) Poprzez pocztę tradycyjną. b) Osobiście w siedzibie urzędu. Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Odpadami, ul. Bytomska 92, pokój. 102 – I piętro. Nr telefonu (32)3939396. Godziny urzędowania: poniedziałek 7.30-17.00, wtorek-czwartek 7.30-15.30, piątek 7.30-14.00. INFORMACJE NA TEMAT PRZEBIEGU SPRAWY : - Informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się osobiście lub telefonicznie: Urząd Miasta Piekary Śląskie, ul. Bytomska 92, Wydział Ochrony Środowiska , Rolnictwa i Gospodarki Odpadami, pokój 102, tel 32/3939396 w godzinach pracy: poniedziałek 7.30-17.00, wtorek-czwartek 7.30-15.30, piątek 7.30-14.00. TRYB ODWOŁAWCZY: a) Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym). b) Bezpośrednio w Punkcie Informowania Mieszkańców (parter Urzędu Miasta ul. Bytomska 84 oraz parter Urzędu Miasta ul. Bytomska 92) w godzinach pracy tj.: poniedziałek 7.30-17.00, wtorek-czwartek 7.30-15.30, piątek 7.30-14.00. SKARGI I WNIOSKI: a) Pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego Skarga lub Wniosek dostępnego w dziale Inne na platformie SEKAP pod adresem (www.sekap.pl), poprzez skrzynkę kontaktową PeUP. b) Pisemnie pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym). c) Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy d) Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
PODSTAWA PRAWNA: 1. Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz.U.2017.2126 t.j. z dnia 2017.11.17). 2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2016.1827 t.j. z dnia 2016.11.10). PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH: Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (zwanego dalej RODO), informuję iż: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Piekary Śląskie z siedzibą przy ul. Bytomskiej 84, 41-940 Piekary Śląskie, tel. +48 (32) 39-39-411 (centrala); e-mail: um@piekary.pl, bip.piekary.pl. 2. Wyznaczony został inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych pod adresem e-mail: dane.osobowe@piekary.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej. 3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu udzielenia koncesji na wydobywanie kopalin ze złóż w zakresie kompetencji starosty na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. 2017. 2126 t.j. z dnia 2017.11.17). 4. Pani/Pana dane osobowe będą ujawniane podmiotom i osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, operatorowi pocztowemu lub kurierowi, w celu przekazywania korespondencji papierowej oraz podmiotom przetwarzającym: - LTC Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Pabianickiej 159/161, 93-490 Łódź, której powierzono dane w związku z asystą techniczną elektronicznego systemu obiegu dokumentów w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie. 5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat zgodnie z postanowieniami Załącznika nr 3 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Ze względu na inne, szczególne przepisy prawa okres ten może ulec wydłużeniu. 6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. 7. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego ds. ochrony danych osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, iż przepisy RODO zostały naruszone. 8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, wynikającym z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. 2017. 2126 t.j. z dnia 2017.11.17). Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie niemożność rozpoznania danych a sprawa pozostanie bez rozpoznania. 9. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 ww. RODO. 10. Inne niezbędne informacje. Pani/Pana adres poczty elektronicznej lub numer telefonu (jeśli podano), może zostać wykorzystany do kontaktu w służbowych celach informacyjnych lub wyjaśniających. INFORMACJE DODATKOWE: FORMULARZE: brak
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Mirosław Jarząbek |
Data utworzenia: | 2018-08-14 09:21:27 |
Wprowadził do systemu: | Mirosław Jarząbek |
Data wprowadzenia: | 2018-08-14 09:21:29 |
Opublikował: | Mirosław Jarząbek |
Data publikacji: | 2018-08-14 09:24:09 |
Ostatnia zmiana: | 2018-08-14 09:24:29 |
Ilość wyświetleń: | 1603 |