WYDANIE ZAŚWIADCZENIA Z DOKUMENTACJI ZWIĄZANEJ Z DOWODAMI OSOBISTYMI
URZĄD MIASTA PIEKARY ŚLĄSKIE
Nazwa komórki organizacyjnej:
Biuro Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
Nr karty: BED.1611.23.2018
TYTUŁ KART/NAZWA PROCEDURY:
WYDANIE ZAŚWIADCZENIA Z DOKUMENTACJI ZWIĄZANEJ Z DOWODAMI OSOBISTYMI
OPIS OGÓLNY:
Na pisemny wniosek zainteresowanej osoby, urząd gminy (miasta) wydaje zaświadczenie z akt dowodów osobistych dotyczących tej osoby.
WYMAGANE DOKUMENTY:
-
Wypełniony formularz wniosku.
-
Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu). W sytuacji składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP (za pośrednictwem PeUP), dostarczenie dokumentu tożsamości do wglądu nie jest wymagane.
SPOSÓB DOSTARCZENIA DOKUMENTÓW:
-
przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP – opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP;
-
przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym);
-
złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy,
Urząd Miasta Piekary Śląskie
Biuro Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
ul. Bytomska 92
pokój nr 6 i 7 (parter)
Godziny urzędowania:
poniedziałek 7:30 – 17:00
wtorek – czwartek 7:30 – 15:30
piątek 7:30 – 14:00
-
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
Wykorzystanie skrzynki kontaktowej PeUP oraz e – formularzy
-
W celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokumentów należy posiadać założoną skrzynkę kontaktową i być zalogowanym.
-
Niżej przedstawiamy zalecaną kolejność działań w celu wysłania dokumentów drogą elektroniczną.
-
Wykonaj logowanie oraz wypełnij formularz (ikonka – Edytuj dokument).
-
Podpisz dokument opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP (ikonka – Podpisz dokument lub Podpisz dokument przez ePUAP).
-
Wyślij dokument do urzędu droga elektroniczną (ikonka – Wyślij dokument).
Dostępny formularz możesz wykorzystać również w przypadku wybrania tradycyjnego sposobu załatwiania sprawy - wykonaj logowanie, wypełnij formularz, wydrukuj, podpisz i złóż bezpośrednio w urzędzie lub wyślij pocztą tradycyjną.
OPŁATY:
-
Kwota opłaty: 17 PLN.
-
Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
-
Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
Opłatę skarbową za wydanie zaświadczenia należy uiścić w kasie Urzędu Miasta przy ul. Bytomskiej 84 na parterze lub wnieść na konto bankowe:
PKO Bank Polski S.A.
Urząd Miasta Piekary Śląskie
08 1020 2313 0000 3802 0556 3566
KASA Urzędu Miasta Piekary Śląskie
ul. Bytomska 84 (parter)
Godziny urzędowania:
poniedziałek 7:30 – 16:30
wtorek – czwartek 7:30 – 15:00
piątek 7:30 – 13:30
Opłatę skarbową za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w wysokości 17 PLN należy uiścić w kasie Urzędu Miasta Piekary Śląskie przy ul. Bytomskiej 84 na parterze lub wnieść na konto bankowe:
PKO Bank Polski S.A.
Urząd Miasta Piekary Śląskie
08 1020 2313 0000 3802 0556 3566
KASA Urzędu Miasta Piekary Śląskie
ul. Bytomska 84 (parter)
Godziny urzędowania:
poniedziałek 7:30 – 16:30
wtorek – czwartek 7:30 – 15:00
piątek 7:30 – 13:30
TERMINY I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
-
Wydanie Zaświadczenia lub Postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia następuje w ciągu 7 dni, chyba że zaistnieje konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.
-
Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
-
poprzez pocztę tradycyjną, jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia został złożony osobiście i nastąpiła weryfikacja wnioskodawcy przez pracownika organu;
-
osobiście w siedzibie urzędu.
-
W przypadku przesłania wniosku pocztą tradycyjną po odbiór zaświadczenia należy zgłosić się osobiście z dokumentem stwierdzającym tożsamość.
-
O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
INFORMACJE NA TEMAT PRZEBIEGU SPRAWY:
-
Wszelakie informacje na temat przebiegu sprawny można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
-
Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Urząd Miasta Piekary Śląskie
Biuro Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
ul. Bytomska 92
pokój nr 6 i 7 (parter)
tel.: (32) 39 39 328, (32) 39 39 305
Godziny urzędowania:
poniedziałek 7:30 – 17:00
wtorek – czwartek 7:30 – 15:30
piątek 7:30 – 14:00
TRYB ODWOŁAWCZY:
-
Zażalenie na postanowienie wnosi się do Wojewody w terminie 7 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał.
-
Wniesienie zażalenia jest wolne od opłat.
SKARGI I WNIOSKI:
Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
-
przy pomocy formularza elektronicznego Skarga lub Wniosek dostępnego w dziale Inne poprzez skrzynkę kontaktową PeUP;
-
przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail um@piekary.pl lub przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP:
-
podpisując dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
-
podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP;
-
przesłać pocztą tradycyjną;
-
złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy
numer telefonu: (32) 77 61 430 i (32) 39 39 364; godziny urzędowania: poniedziałek 7:30 – 17:00, wtorek – czwartek 7:30 – 15:30, piątek 7:30 – 14:00.
Skargi i wnioski przyjmuje Prezydent Miasta lub upoważniona osoba w każdy poniedziałek od 13:00 – 17:00, numer telefonu: (32) 39 39 358.
PODSTAWA PRAWNA:
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
PODSTAWA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH NA PODSTAWIE OBOWIĄZKU PRAWNEGO CIĄŻĄCEGO NA ADMINISTRATORZE (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych) :
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Ogólnego rozporządzenie o ochronie danych nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, że:
-
Administratorami Pani/Pana danych osobowych są:
-
Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, email iod@mc.gov.pl (odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru);
-
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji z siedzibą w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5, (odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie obowiązków określonych w ustawie oraz personalizację dowodów osobistych);
-
Prezydent Miasta Piekary Śląskie z siedzibą przy ul. Bytomskiej 84, 41-940 Piekary Śląskie, tel. +48 (32) 39-39-411 (sekretariat); e-mail: um@piekary.pl, bip.piekary.pl.
-
Wyznaczeni zostali inspektorzy ochrony danych, z którymi można się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych pod adresem:
-
Inspektor ochrony danych wyznaczony przez Ministra Cyfryzacji: kontakt poprzez email iod@mc.gov.pk lub pisemnie na adres siedziby Administratora
-
Inspektor ochrony danych wyznaczony przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji: kontakt poprzez email iod@mswia.gov.pk lub pisemnie na adres siedziby Administratora
-
Inspektor ochrony danych wyznaczony przez Prezydenta Miasta Piekary Śląskie: kontakt poprzez e-mail dane.osobowe@piekary.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora. Jakakolwiek zmiana osoby wyznaczonej na Inspektora ochrony danych nie będzie wpływała na wskazane sposoby kontaktu.
-
Pani/Pana dane będą przetwarzane w następujących celach i zgodnie z następującymi podstawami prawnymi, przez następujący okres :
-
Cel
Podstawa prawna
Okres przechowywania
-
Wydanie zaświadczenia z dokumentacji związanej z dowodem osobistym – na podstawie art. 63 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych
-
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO
-
Dokumenty związane z dowodem osobistym podlegają zniszczeniu po 10 latach od daty zgonu.
-
Dane osobowe nie podlegają usunięciu z rejestru PESEL, rejestru dowodów osobistych i rejestru mieszkańców.
-
-
Z poszanowaniem poufnego charakteru Pani/Pana danych, w tym stosując mechanizmy minimalizujące liczbę przekazywanych danych oraz ograniczając możliwość przekazywania danych o charakterze wrażliwym, Pani/Pana dane mogą być ujawniane podmiotom i osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, operatorowi pocztowemu lub kurierowi, w celu przekazywania korespondencji papierowej, podmiotom wskazanym w art. 66 i 72 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych – jeżeli wykażą interes prawny lub faktyczny, a także podmiotom przetwarzającym:
– Asseco Data S.A. z siedzibą przy ul. Podolskiej 21, 81-321 Gdynia, której powierzono dane w związku z asystą techniczną zintegrowanego systemu wspomagania zarządzania miastem w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie.
- LTC Sp. Z o.o. z siedzibą przy ul. Pabianickiej 159/161, 93-490 Łódź, której powierzono dane w związku z asystą techniczną elektronicznego systemu obiegu dokumentów w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie.
-
Ma Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do żądania ich sprostowania w takim zakresie, w jakim wskazane dane są niezgodne ze stanem faktycznym, usunięcia, jeżeli dane nie są niezbędne do wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej oraz do ograniczenia przetwarzania. Ponadto może Pani/Pan wnieść sprzeciw wobec przetwarzania w celu realizacji zadania w interesie publicznym lub w celu sprawowania władzy publicznej (art.6 ust.1 lit. e RODO).
W celu skorzystania z ww. należy skontaktować się z administratorem lub Inspektorem ochrony danych. Administrator, w przypadkach wskazanych w art. 17 ust. 3 lit. b RODO, ma prawo odmówić usunięcia Pani/Pana danych osobowych.
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego ds. ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, iż przepisy RODO zostały naruszone.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie sprawy bez rozpoznania.
Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.
FORMULARZE:
-
Wniosek o wydanie zaświadczenia z akt dowodów osobistych.
Załączniki (3) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
BED.1611.23.2018 (111.3kB) | ||
BED.1611.23.2018 (26.5kB) | ||
Wniosek o wydanie zaświadczenia (18.4kB) |
Metadane
Źródło informacji: | Janina Wieczorek |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Janina Wieczorek |
Data wprowadzenia: | 2018-06-21 09:37:55 |
Opublikował: | Janina Wieczorek |
Data publikacji: | 2018-06-21 11:27:15 |
Ostatnia zmiana: | 2022-01-20 15:24:38 |
Ilość wyświetleń: | 1751 |