Nazwa komórki organizacyjnej: Wydział Organizacyjny
Nr karty : ORo.1611.2.2024
Tytuł karty/nazwa procedury:
Wyrażenie zgody na używanie herbu miasta
Informacje na temat przebiegu sprawy
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
Urząd Miasta ul. Bytomska 84, Referat Organizacyjny, pokój nr 212 - II piętro; godziny urzędowania: poniedziałek 7:30 - 17:00, wtorek - czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00.
- Informacje można uzyskać również telefonicznie.
- Podstawowe informacje na temat stanu załatwianej sprawy można otrzymać poprzez naciśnięcie - po podaniu sygnatury (znaku) sprawy lub numeru pisma, które to dane zostały opcjonalnie nadane przy składaniu wniosku - przycisku "Sprawdzenie stanu załatwianych spraw".
Ogólny opis
- Herb Miasta stanowi własność miasta i może być używany dla celów związanych z realizacją swoich zadań ustawowych przez miejskie służby, inspekcje, straże tworzące administrację zespoloną miasta.
- Wykorzystanie Herbu Miasta nie może być sprzeczne z prawem i porządkiem publicznym.
- Herb może być używany tylko w kształcie, proporcjach i kolorach zgodnych z wzorem graficznym określonym w Uchwale Rady Miasta.
4. Szczegółowe zasady korzystania z herbu Miasta Piekary Śląskie reguluje Uchwała
nr XL/381/05 Rady Miasta Piekary Śląskie z dnia 30.06.2005 r. w sprawie ustalenia zasad korzystania z herbu Miasta Piekary Śląskie z późn. zm.
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku.
Sposób dostarczania dokumentów
- Formularz elektroniczny zawiadomienia/zapytania/wniosku jest dostępny w dolnej części ekranu, po wybraniu urzędu właściwego do załatwienia sprawy.
- Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
a) Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
b) Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
c) Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
d) Przesłać za pomocą telefaksu.
Urząd Miasta Piekary Śląskie ul. Bytomska 84 lub Bytomska 92 - Punkt Informowania Mieszkańców - parter, numer telefonu: (32) 77 61 430 i (32) 39 39 364, godziny urzędowania: poniedziałek 7:30 - 17:00, wtorek - czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00
Wykorzystanie skrzynki kontaktowej PeUP oraz e-formularzy
- W celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokumentów należy posiadać założoną skrzynkę kontaktową i być zalogowanym. Przycisk "Zaloguj" dostępny jest w prawym, górnym rogu ekranu. Można zalogować się przy pomocy loginu i hasła, które zostało na tym portalu lub za pomocą tzw. węzła krajowego (np. przy pomocy Profilu Zaufanego, bankowości elektronicznej, elektronicznego dowodu osobistego, tzw. e-dowodu, itp.)
- Niżej przedstawiamy zalecaną kolejność działań w celu wysłania dokumentów drogą elektroniczną.
a) Wykonaj logowanie oraz wypełnij formularz (ikonka - Edytuj dokument).
b) Podpisz dokument opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym (ikonka - Podpisz dokument lub Podpisz dokument przez ePUAP).
c) Wyślij dokument do urzędu drogą elektroniczną (ikonka - Wyślij dokument).
- Formularz w formacie *.pdf (o ile taki formularz został zamieszczony na stronie) możesz wykorzystać w przypadku wybrania tradycyjnego sposobu załatwiania sprawy. Wydrukuj blankiet formularza, wypełnij ręcznie, podpisz i złóż bezpośrednio w urzędzie lub prześlij pocztą tradycyjną listem poleconym.
Wypełniony formularz takiego załącznika (np. plik PDF) można dołączyć do tzw. pisma ogólnego i przesłać go drogą elektroniczną z wykorzystaniem podpisu elektronicznego (np. podpis w postaci Profilu Zaufanego, e-dowodu lub podpisu kwalifikowanego).
Opłaty
Wniosek jest wolny od opłat.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
Szczegółowa informacja na temat terminu i sposobu załatwienia sprawy pojawi się po wybraniu urzędu właściwego do załatwienia sprawy.
Tryb odwoławczy
Tryb odwoławczy nie występuje.
Skargi i wnioski
Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
a) Pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego Skarga lub Wniosek dostępnego
w dziale Inne , poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
b) Pisemnie pocztą tradycyjną.
c) Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
d) Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
Skargi i wnioski są wolne od opłat.
Informacje dodatkowe
W przypadkach korzystania z herbu bez zezwolenia zastosowanie mają odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
- Uchwała nr XXXVII/448/17 Rady Miasta Piekary Śląskie z dnia 25 maja 2017 r. w sprawie uchwalenia Statutu Piekar Śląskich miasta na prawach powiatu z późn.zm.
- Uchwała Nr XL/381/05 Rady Miasta w Piekarach Śląskich z dnia 30 czerwca 2005 roku
w sprawie ustalenia zasad korzystania z herbu Miasta Piekary Śląskie z późniejszymi zmianami
Przetwarzanie Danych Osobowych
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami:
- Administratorem danych osobowych, które zostały nam przez Pana/Panią przekazane jest Prezydent Miasta Piekary Śląskie z siedzibą przy ul. Bytomskiej 84, 41-940 Piekary Śląskie, tel.: +48 (32) 39-39-411 (sekretariat); e-mail: um@piekary.pl, bip.piekary.pl;
- W sprawach z zakresu ochrony swoich danych osobowych, ma Pani/Pan prawo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez administratora:
a) drogą mailową na adres dane.osobowe@piekary.pl
b) pisemnie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej.
Jakakolwiek zmiana osoby wyznaczonej na Inspektora ochrony danych nie będzie wpływała na wskazane sposoby kontaktu.
- Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu podpisania umowy na wykorzystanie wizerunku herbu Miasta Piekary Śląskie - w myśl postanowień Uchwały nr XL/381/05 z późniejszymi zmianami
w sprawie ustalenia zasad korzystania z herbu Miasta Piekary Śląskie, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b i e RODO.
- Z poszanowaniem poufnego charakteru Pani/Pana danych, w tym stosując mechanizmy minimalizujące liczbę przekazywanych danych oraz ograniczając możliwość przekazywania danych
o charakterze wrażliwym, Pani/Pana dane mogą być ujawniane podmiotom i osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, operatorowi pocztowemu lub kurierowi, podmiotowi przetwarzającemu: LTC Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Pabianickiej 159/161, 93-490 Łódź, której powierzono dane w związku z asystą techniczną elektronicznego systemu obiegu dokumentów w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie. Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane każdemu zainteresowanemu taką informacją lub publikowane w BIP Urzędu – wyłącznie jeśli dane będą upubliczniane.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do realizacji celu, o którym mowa w ust. 3. Po zrealizowaniu tego celu dane osobowe będą przechowywane w celach archiwalnych wieczyście – zgodnie z załącznikiem nr 3 Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji
i zakresu działania archiwów zakładowych. Okres przechowywania może ulec zmianie
w związku ze zmianami przepisów prawa.
- Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do żądania ich sprostowania w takim zakresie, w jakim wskazane dane są niezgodne ze stanem faktycznym, usunięcia, jeżeli dane nie są niezbędne do wywiązania się z obowiązku wynikającego
z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej oraz do ograniczenia przetwarzania. Ponadto ma Pani/Pan prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
W celu skorzystania z ww. należy skontaktować się z administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych.
- Administrator danych osobowych, w przypadkach wskazanych w art. 17 ust. 3 lit. b RODO,
ma prawo odmówić usunięcia Pani/Pana danych osobowych.
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego
ds. ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, iż przepisy RODO zostały naruszone.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości zawarcia umowy, a tym samym pozytywnego rozpatrzenia Pani/ Pana wniosku.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.
FORMULARZE
1. Wniosek o wyrażenie zgody na używanie herbu miasta.