Nazwa komórki organizacyjnej: Wydział Organizacyjny

Nr karty : ORo.1611.2.2024

 

Tytuł karty/nazwa procedury:

Wyrażenie zgody na używanie herbu miasta

 

Informacje na temat przebiegu sprawy

  1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
    Urząd Miasta ul. Bytomska 84, Referat Organizacyjny, pokój nr 212 - II piętro; godziny urzędowania: poniedziałek 7:30 - 17:00, wtorek - czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00.
  2. Informacje można uzyskać również telefonicznie.
    Numer telefonu: (32) 39 39 383, (32) 77 61 482.
  3. Podstawowe informacje na temat stanu załatwianej sprawy można otrzymać poprzez naciśnięcie - po podaniu sygnatury (znaku) sprawy lub numeru pisma, które to dane zostały opcjonalnie nadane przy składaniu wniosku - przycisku "Sprawdzenie stanu załatwianych spraw".

Ogólny opis

  1. Herb Miasta stanowi własność miasta i może być używany dla celów związanych z realizacją swoich zadań ustawowych przez miejskie służby, inspekcje, straże tworzące administrację zespoloną miasta.
  2. Wykorzystanie Herbu Miasta nie może być sprzeczne z prawem i porządkiem publicznym.
  3. Herb może być używany tylko w kształcie, proporcjach i kolorach zgodnych z wzorem graficznym określonym w Uchwale Rady Miasta.

4.     Szczegółowe zasady korzystania z herbu Miasta Piekary Śląskie reguluje Uchwała
nr XL/381/05 Rady Miasta Piekary Śląskie z dnia 30.06.2005 r. w sprawie ustalenia zasad korzystania z herbu Miasta Piekary Śląskie z późn. zm.

 

Wymagane dokumenty

 

Wypełniony formularz wniosku.

 

Sposób dostarczania dokumentów

  1. Formularz elektroniczny zawiadomienia/zapytania/wniosku jest dostępny w dolnej części ekranu, po wybraniu urzędu właściwego do załatwienia sprawy.
  2. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

a)     Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

b)    Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).

c)     Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.

d)    Przesłać za pomocą telefaksu.

Urząd Miasta Piekary Śląskie ul. Bytomska 84 lub Bytomska 92 - Punkt Informowania Mieszkańców - parter, numer telefonu: (32) 77 61 430 i (32) 39 39 364, godziny urzędowania: poniedziałek 7:30 - 17:00, wtorek - czwartek 7:30 - 15:30, piątek 7:30 - 14:00

Wykorzystanie skrzynki kontaktowej PeUP oraz e-formularzy

  1. W celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokumentów należy posiadać założoną skrzynkę kontaktową i być zalogowanym. Przycisk "Zaloguj" dostępny jest w prawym, górnym rogu ekranu. Można zalogować się przy pomocy loginu i hasła, które zostało na tym portalu lub za pomocą tzw. węzła krajowego (np. przy pomocy Profilu Zaufanego, bankowości elektronicznej, elektronicznego dowodu osobistego, tzw. e-dowodu, itp.)
  2. Niżej przedstawiamy zalecaną kolejność działań w celu wysłania dokumentów drogą elektroniczną.

a)     Wykonaj logowanie oraz wypełnij formularz (ikonka - Edytuj dokument).

b)    Podpisz dokument opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym (ikonka - Podpisz dokument lub Podpisz dokument przez ePUAP).

c)     Wyślij dokument do urzędu drogą elektroniczną (ikonka - Wyślij dokument).

  1. Formularz w formacie *.pdf (o ile taki formularz został zamieszczony na stronie) możesz wykorzystać w przypadku wybrania tradycyjnego sposobu załatwiania sprawy. Wydrukuj blankiet formularza, wypełnij ręcznie, podpisz i złóż bezpośrednio w urzędzie lub prześlij pocztą tradycyjną listem poleconym.

Wypełniony formularz takiego załącznika (np. plik PDF) można dołączyć do tzw. pisma ogólnego i przesłać go drogą elektroniczną z wykorzystaniem podpisu elektronicznego (np. podpis w postaci Profilu Zaufanego, e-dowodu lub podpisu kwalifikowanego).

Opłaty

Wniosek jest wolny od opłat.

Terminy i sposób załatwienia sprawy

Szczegółowa informacja na temat terminu i sposobu załatwienia sprawy pojawi się po wybraniu urzędu właściwego do załatwienia sprawy.

Tryb odwoławczy

 

Tryb odwoławczy nie występuje.

Skargi i wnioski

 

Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:

a)   Pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego Skarga lub Wniosek dostępnego
w dziale Inne , poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.

b)   Pisemnie pocztą tradycyjną.

c)   Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.

d)   Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.

Prezydent przyjmuje obywateli w ramach skarg i wniosków w każdy poniedziałek, po uprzednim kontakcie telefonicznym z Sekretariatem Prezydenta Miasta, w godzinach od 13:00 do 17:00
w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie ul. Bytomska 84.
W imieniu Prezydenta skargi i wnioski obywateli przyjmują również Zastępcy Prezydenta Miasta i Sekretarz Miasta.

Skargi i wnioski są wolne od opłat.

Informacje dodatkowe

W przypadkach korzystania z herbu bez zezwolenia zastosowanie mają odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego.

Podstawa prawna

 

  1. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
  2. Uchwała nr XXXVII/448/17 Rady Miasta Piekary Śląskie z dnia 25 maja 2017 r. w sprawie uchwalenia Statutu Piekar Śląskich miasta na prawach powiatu z późn.zm.
  3. Uchwała Nr XL/381/05 Rady Miasta w Piekarach Śląskich z dnia 30 czerwca 2005 roku
    w sprawie ustalenia zasad korzystania z herbu Miasta Piekary Śląskie z późniejszymi zmianami

 

 

Przetwarzanie Danych Osobowych

W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami:

 

  1. Administratorem danych osobowych, które zostały nam przez Pana/Panią przekazane jest Prezydent Miasta Piekary Śląskie z siedzibą przy ul. Bytomskiej 84, 41-940 Piekary Śląskie, tel.: +48 (32) 39-39-411 (sekretariat); e-mail: um@piekary.pl, bip.piekary.pl;
  2. W sprawach z zakresu ochrony swoich danych osobowych, ma Pani/Pan prawo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez administratora:

a) drogą mailową na adres dane.osobowe@piekary.pl

b) pisemnie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej.

Jakakolwiek zmiana osoby wyznaczonej na Inspektora ochrony danych nie będzie wpływała na wskazane sposoby kontaktu.

  1. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu podpisania umowy na wykorzystanie wizerunku herbu Miasta Piekary Śląskie - w myśl postanowień Uchwały nr XL/381/05 z późniejszymi zmianami
    w sprawie ustalenia zasad korzystania z herbu Miasta Piekary Śląskie, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b i e RODO.
  2. Z poszanowaniem poufnego charakteru Pani/Pana danych, w tym stosując mechanizmy minimalizujące liczbę przekazywanych danych oraz ograniczając możliwość przekazywania danych
    o charakterze wrażliwym, Pani/Pana dane mogą być ujawniane podmiotom i osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, operatorowi pocztowemu lub kurierowi, podmiotowi przetwarzającemu: LTC Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Pabianickiej 159/161, 93-490 Łódź, której powierzono dane w związku z asystą techniczną elektronicznego systemu obiegu dokumentów w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie. Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane każdemu zainteresowanemu taką informacją lub publikowane w BIP Urzędu – wyłącznie jeśli dane będą upubliczniane.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do realizacji celu, o którym mowa w ust. 3. Po zrealizowaniu tego celu dane osobowe będą przechowywane w celach archiwalnych wieczyście – zgodnie z załącznikiem nr 3 Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji
    i zakresu działania archiwów zakładowych. Okres przechowywania może ulec zmianie
    w związku ze zmianami przepisów prawa.
  4. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do żądania ich sprostowania w takim zakresie, w jakim wskazane dane są niezgodne ze stanem faktycznym, usunięcia, jeżeli dane nie są niezbędne do wywiązania się z obowiązku wynikającego
    z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej oraz do ograniczenia przetwarzania. Ponadto ma Pani/Pan prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
    W celu skorzystania z ww. należy skontaktować się z administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych.
  5. Administrator danych osobowych, w przypadkach wskazanych w art. 17 ust. 3 lit. b RODO,
    ma prawo odmówić usunięcia Pani/Pana danych osobowych.
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego
    ds. ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, iż przepisy RODO zostały naruszone.
  7. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości zawarcia umowy, a tym samym pozytywnego rozpatrzenia Pani/ Pana wniosku.
  8. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.

 

 FORMULARZE

1.     Wniosek o wyrażenie zgody na używanie herbu miasta.