Biuro Zdrowia i Spraw Spolecznych
Nazwa:
Biuro Zdrowia i Spraw Społecznych
Adres: ul. Bytomska 84 41-940, Piekary Śląskie parter, pokój 5 Kontakt: (32)3939407 (32)3939401 (32)7761449 (32)7761449 Zadania: jak w regulaminie organizacyjnym Kierownik: Monika Rudy Biuro Zdrowia i Spraw Społecznych. Do zadań, kompetencji i obowiązków Biura Zdrowia i Spraw Społecznych należą w szczególności: 1) analiza stanu zdrowotnego mieszkańców i ustalanie zagrożeń oraz potrzeb w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych, 2) opracowywanie niezbędnych działań profilaktycznych oraz organizacja miejskich akcji z zakresu profilaktyki zdrowotnej, 3) ocena i kontrola dostępności oraz poziomu usług świadczonych przez lokalne podmioty lecznicze, w tym przedkładanie rocznych raportów, 4) współdziałanie z publiczną i niepubliczną służbą zdrowia w zakresie ochrony zdrowia, 5) opracowywanie projektów programów polityki zdrowotnej w celu uzyskania opinii Agencji Oceny Technologii Medycznych, 6) koordynowanie wdrażania programów polityki zdrowotnej, w tym organizacja konkursów ofert na ich realizację, nadzór i ocena efektów realizacji oraz sporządzanie sprawozdawczości w tym zakresie, 7) współpraca w zakresie promocji i ochrony zdrowia, pomocy społecznej, przeciwdziałania patologiom społecznym, opieki i wychowania, 8) opracowywanie programów z zakresu ochrony zdrowia - koordynacja działań związanych z ich realizacją oraz sporządzanie sprawozdań, 9) obsługa biurowa Rady Seniorów w Piekarach Śląskich, 10) przyjmowanie zgłoszeń dotyczących osób uzależnionych od alkoholu i środków psychoaktywnych od instytucji publicznych i osób prywatnych, 11) obsługa organizacyjno-kancelaryjna Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, 12) koordynacja zajęć pozalekcyjnych z elementami wczesnej profilaktyki w piekarskich szkołach, 13) wprowadzanie do szkół nowych lub cyklicznych programów profilaktycznych, 14) organizacja lokalnych imprez profilaktycznych dla dzieci i młodzieży szkolnej o charakterze kulturalnym i sportowo-rekreacyjnym, 15) organizacja szkoleń dla lokalnych grup zawodowych z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i promocji zdrowia, 16) współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie, Policją oraz podmiotami leczniczymi w zakresie stosowania procedury „Niebieskiej Karty”, 17) prowadzenie całości spraw związanych z otwartymi konkursami ofert na realizację zadań publicznych wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – w ramach zakresu działalności Biura - w tym analiza zaktualizowanych kosztorysów realizacji zadania oraz ich harmonogramów oraz kontrola i rozliczanie sprawozdań z tychże zadań, a także zlecanie zadań w trybie pozakonkursowym, ich kontrola i rozliczanie sprawozdań, 18) prowadzenie całości spraw związanych z konkursami ofert na realizację zadań publicznych z zakresu zdrowia publicznego wynikających z ustawy o zdrowiu publicznym, w tym analiza zaktualizowanych kosztorysów realizacji zadania oraz ich harmonogramów oraz kontrola i rozliczanie sprawozdań z tychże zadań, a także zlecanie zadań w trybie pozakonkursowym, ich kontrola i rozliczanie sprawozdań
19) nadzór nad akcją dożywiania dzieci w świetlicach środowiskowych i ochronkach charytatywnych,
20) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży z rodzin dysfunkcyjnych,
21) organizacja dyżurów w „Telefonach Zaufania" dla osób z problemem alkoholowym i dla ofiar przemocy,
22) przeprowadzanie kontroli realizacji zadań wynikających z Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Programu Przeciwdziałania Narkomanii,
23) propagowanie na terenie Miasta ogólnopolskich i lokalnych inicjatyw profilaktycznych oraz kampanii edukacyjno-medialnych,
24) monitorowanie problemów uzależnień w mieście,
25) udzielanie porad osobom niepełnosprawnym, rodzinom z problemem alkoholowym oraz zaburzeniami psychicznymi,
26) prowadzenie spraw dotyczących określenia warunków dofinansowania kosztów uczestnictwa osób niepełnosprawnych w zajęciach rehabilitacyjnych prowadzonych przez warsztaty terapii zajęciowej,
27) prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i rozliczaniem porozumień z innymi powiatami dotyczących uczestnictwa osób niepełnosprawnych w zajęciach Warsztatu Terapii Zajęciowej w Piekarach Śląskich,
28) współdziałanie z Wydziałem Straży Miejskiej i Zarządzania Kryzysowego w zakresie prowadzenia spraw związanych z planowaniem przygotowań publicznej i niepublicznej służby zdrowia Miasta na potrzeby obronne państwa,
29) prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych, w tym wydawanie zaświadczeń o dokonaniu wpisu,
30) przeprowadzanie kontroli żłobków i klubów dziecięcych działających na terenie Miasta,
31) sporządzanie w wersji elektronicznej sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 dla wojewody,
32) prowadzenie spraw związanych z powierzaniem i rozliczaniem zadania o charakterze publicznym w stosunku do mieszkańców Piekar Śląskich w zakresie orzekania o niepełnosprawności realizowanego przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności,
33) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych we współpracy ze Śląską Izba Aptekarską,
34) realizacja zadania zleconego z zakresu administracji rządowej dotyczącego programu dla rodzin wielodzietnych – przyznawanie Karty Dużej Rodziny,
35) opracowywanie projektu rocznego Programu Przeciwdziałania Narkomanii Miasta Piekary Śląskie,
36) koordynowanie prac związanych z realizacją Programu Przeciwdziałania Narkomanii,
37) opracowywanie projektu rocznego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Miasta Piekary Śląskie,
38) koordynowanie prac związanych z realizacja Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
39) współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie, Domem Pomocy Społecznej, Żłobkiem Miejskim oraz Centrum Administracyjnym Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Piekarach Śląskich,
40) współpraca z Piekarskim Centrum Medycznym,
41) prowadzenie spraw związanych z finansowaniem pobytu dzieci urodzonych w Piekarach Śląskich, które zostały umieszczone w zakładach opiekuńczo-leczniczych, pielęgnacyjno-opiekuńczych i rehabilitacyjnych,
42) prowadzenie postępowań dotyczących umarzania należności z tytułu nienależnie pobranych dodatków mieszkaniowych.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Irena Bloszyk |
Data utworzenia: | 2015-04-14 11:26:10 |
Wprowadził do systemu: | Irena Bloszyk |
Data wprowadzenia: | 2015-04-03 11:26:27 |
Opublikował: | Damian Skrzypek |
Data publikacji: | 2015-04-15 09:15:04 |
Ostatnia zmiana: | 2022-04-15 11:38:45 |
Ilość wyświetleń: | 7373 |