Nazwa:                                                

Wydział Strategii i Rozwoju

Adres:                                                 

ul. Bytomska 92

41-940, Piekary Śląskie

Parter, p. 03, 08

 

Kontakt:                                               

(32)3939348

(32)7761480

(32)3939355

(32)7761489

 

Zadania:                                               

jak w regulaminie organizacyjnym

 

Naczelnik:                                            

Karolina Ostrowska

 

Wydział Strategii i Rozwoju

Do zadań, kompetencji i obowiązków Wydziału Strategii i Rozwoju należą w szczególności:

 

Zespół Obsługi Inwestora

1)     koordynacja zadań związanych z pomocą gospodarczą, w tym organizacja imprez, warsztatów i konferencji dla małych i średnich przedsiębiorstw,

2)     koordynacja spraw związanych z obsługą inwestora w ramach Strefy Aktywności Gospodarczej, od momentu ogłoszenia konkursu na wolną działkę, po podpisanie umowy dzierżawy,

3)     podejmowanie działań zmierzających do pozyskiwania inwestorów,

4)     zapewnienie informacji o warunkach inwestowania w mieście, w tym: danych statystycznych o gospodarce miasta, uwarunkowaniach urbanistyczno-architektonicznych, a także możliwościach lokalizacji inwestycji,

5)     współpraca z Parkiem Przemysłowo-Technologicznym EkoPark w Piekarach Śląskich Sp. z o.o. 

 

Zespół Planowania Strategicznego, Analiz Gospodarczych i Rewitalizacji Miasta

1)     koordynowanie prac związanych z planowaniem strategicznym rozwoju miasta,

2)     koordynowanie i opracowywanie programów operacyjnych,

3)     monitoring i ocena wdrażania strategii rozwoju miasta i programów operacyjnych,

4)     nadzór nad zachowaniem spójności miejskich sektorowych strategii rozwoju miasta i programów operacyjnych,

5)     koordynowanie działań z zakresu rewitalizacji miasta,

6)     przygotowywanie i opracowywanie okresowych raportów dotyczących procesu rewitalizacji miasta,

7)     koordynowanie prac związanych z badaniami opinii publicznej dla potrzeb rozwoju miasta,

8)     monitorowanie, gromadzenie i przekazywanie informacji o zmianach dokonywanych w dokumentach programowych oraz o obowiązujących procedurach i warunkach ubiegania się o środki krajowe i unijne,

9)     aplikowanie o zewnętrzne wsparcie finansowe dla miejskich jednostek organizacyjnych, 

10)  sporządzanie, realizacja i rozliczanie wniosków o dofinansowanie inwestycji w zasoby ludzkie (typu edukacja, integracja społeczna, wsparcie rynku pracy itp.) ze środków krajowych oraz unijnych,

11)  bieżąca współpraca z instytucjami pośredniczącymi w zakresie wdrażania funduszy Unii Europejskiej,

12)  podejmowanie działań wspierających realizację Programu ochrony powietrza i uchwały antysmogowej dla województwa śląskiego.

 

Referat Działalności Gospodarczej

1)     prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,

2)     wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

3)     wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówkami,

4)     wydawanie licencji, zezwoleń i zaświadczeń na wykonywanie krajowego transportu drogowego,  

5)     wykonywanie zadań związanych z organizacją prowadzenia handlu na terenie Miasta,

6)     prowadzenie ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie,

7)     współdziałanie z Gminną Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie wydawanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

8)     współpraca z urzędami skarbowymi, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Głównym Urzędem Statystycznym oraz innymi urzędami i instytucjami w zakresie wykonywanych zadań.