Nazwa:                                                

Wydział Finansowo-Budżetowy

Adres:                                                

ul. Bytomska 84

41-940, Piekary Śląskie

I pietro - p. 114-116, III pietro - p. 301,303

 

Kontakt:                                           

(32)3939332, (32)3939330, (32)3939347,

(32)7761465, (32)3939326, (32)3939312, 

(32)3939466, (32)3939326, (32)3939331

 

Zadania:                                               

jak w regulaminie organizacyjnym

 

Naczelnik:                                           

Anna Machura

 

Wydział Finansowo-Budżetowy.

Do zadań, kompetencji i obowiązków Wydziału Finansowo-Budżetowego należą w szczególności:

 

Referat Budżetu i Planowania

1) prowadzenie ewidencji księgowej organu finansowego jednostki samorządu terytorialnego,

2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi w zakresie organu finansowego jednostki samorządu terytorialnego,

3) sporządzanie sprawozdań budżetowych jednostki samorządu terytorialnego,

4) sporządzanie sprawozdań w zakresie operacji finansowych jednostki samorządu terytorialnego,

5) sporządzanie sprawozdań finansowych jednostki samorządu terytorialnego,

6) opracowywanie założeń dotyczących budżetu Miasta,

7) przygotowywanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz projektów zmian do uchwały budżetowej,

8) przygotowywanie zarządzeń dotyczących planu finansowego Urzędu Miasta, planu dochodów i wydatków jednostek budżetowych, planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami,

9) przygotowywanie zarządzeń dotyczących planów finansowych funduszy – wynikających z innych ustaw, sporządzania sprawozdań z ich wykonania w zakresie dotyczącym działania komórki (budżetowe),

10) prowadzenie planu finansowego dochodów rachunku dochodów jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz wydatków nimi finansowanych,

11) prowadzenie planu finansowego zakładu budżetowego,

12) opracowywanie okresowych analiz dotyczących budżetu Miasta,

13) bieżąca analiza realizacji budżetu Miasta,

14) opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetowych,

15) sporządzanie na podstawie informacji otrzymanych z komórek merytorycznych rozliczeń i sprawozdań dotyczących otrzymanych dotacji celowych z budżetu państwa na realizację zadań własnych, zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami i zadań realizowanych na podstawie porozumień,

16) przygotowywanie projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz projektów zmian do uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej,

17) sporządzanie informacji z wykonania budżetu oraz realizacji Wieloletniej Prognozy Finansowej na podstawie informacji otrzymanych z komórek merytorycznych,

18) prowadzenie spraw związanych z obsługą bankową jednostki samorządu terytorialnego,

19) wykonywanie zadań związanych z zaciąganiem przez Miasto kredytów i pożyczek, emitowaniem obligacji komunalnych oraz udzielaniem gwarancji i poręczeń,

20) współpraca z bankami w zakresie lokowania wolnych środków pieniężnych,

21) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania, o których mowa w odrębnych przepisach wewnętrznych,

22) współdziałanie z innymi urzędami i instytucjami w zakresie wykonywanych zadań,

23) prowadzenie Generalnego Rejestru Umów w systemie OTAGO w zakresie wydatków budżetowych,

24) prowadzenie rejestru upoważnień udzielanych przez Skarbnika.

 

Referat Finansowy

1) prowadzenie ewidencji księgowej Urzędu jako jednostki budżetowej, w tym w zakresie realizacji projektów współfinansowanych ze środków europejskich,

2) prowadzenie ewidencji księgowej Urzędu jako jednostki budżetowej, w zakresie realizacji projektów współfinansowanych z funduszy innych niż środki europejskie,

3) prowadzenie ewidencji wartości majątku gminnego Miasta w porozumieniu z komórkami organizacyjnymi Urzędu,

4) kontrola formalno – rachunkowa dokumentów stanowiących podstawę dokonania wydatków Urzędu, jako jednostki budżetowej,

5) rejestracja dokumentów stanowiących podstawę dokonywania wydatków Urzędu, jako jednostki budżetowej,

6) dokonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi w zakresie Urzędu jako jednostki budżetowej,

7) sporządzanie sprawozdań budżetowych w zakresie działania Urzędu jako jednostki budżetowej,

8) sporządzanie sprawozdań w zakresie operacji finansowych Urzędu jako jednostki budżetowej,

9) ewidencja mandatów karnych,

10) sporządzanie sprawozdań finansowych w zakresie działania Urzędu jako jednostki budżetowej,

11) sporządzanie deklaracji VAT Urzędu Miasta oraz zbiorczej deklaracji VAT Gminy Piekary Śląskie na podstawie dokumentów otrzymywanych z komórek organizacyjnych Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych podlegających wspólnemu rozliczeniu podatku,

12) sporządzanie sprawozdań Głównego Urzędu Statystycznego w zakresie dotyczącym działania komórki,

13) opiniowanie wniosków o przyznanie ulg w spłacie należności niepodatkowych,

14) współdziałanie z pozostałymi komórkami merytorycznymi w zakresie wykonywanych zadań,

15) współdziałanie z innymi urzędami i instytucjami w zakresie wykonywanych zadań.