Wydzial Finansowo-Budzetowy
Nazwa:
Wydział Finansowo-Budżetowy
Adres: ul. Bytomska 84 41-940, Piekary Śląskie I pietro - p. 114-116, III pietro - p. 301,303 Kontakt: (32)3939332, (32)3939330, (32)3939347, (32)7761465, (32)3939326, (32)3939312, (32)3939466, (32)3939326, (32)3939331 Zadania: jak w regulaminie organizacyjnym Naczelnik: Anna Machura Wydział Finansowo-Budżetowy. Do zadań, kompetencji i obowiązków Wydziału Finansowo-Budżetowego należą w szczególności: Referat Budżetu i Planowania 1) prowadzenie ewidencji księgowej organu finansowego jednostki samorządu terytorialnego, 2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi w zakresie organu finansowego jednostki samorządu terytorialnego, 3) sporządzanie sprawozdań budżetowych jednostki samorządu terytorialnego, 4) sporządzanie sprawozdań w zakresie operacji finansowych jednostki samorządu terytorialnego, 5) sporządzanie sprawozdań finansowych jednostki samorządu terytorialnego, 6) opracowywanie założeń dotyczących budżetu Miasta, 7) przygotowywanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz projektów zmian do uchwały budżetowej, 8) przygotowywanie zarządzeń dotyczących planu finansowego Urzędu Miasta, planu dochodów i wydatków jednostek budżetowych, planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, 9) przygotowywanie zarządzeń dotyczących planów finansowych funduszy – wynikających z innych ustaw, sporządzania sprawozdań z ich wykonania w zakresie dotyczącym działania komórki (budżetowe), 10) prowadzenie planu finansowego dochodów rachunku dochodów jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz wydatków nimi finansowanych, 11) prowadzenie planu finansowego zakładu budżetowego, 12) opracowywanie okresowych analiz dotyczących budżetu Miasta, 13) bieżąca analiza realizacji budżetu Miasta, 14) opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetowych, 15) sporządzanie na podstawie informacji otrzymanych z komórek merytorycznych rozliczeń i sprawozdań dotyczących otrzymanych dotacji celowych z budżetu państwa na realizację zadań własnych, zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami i zadań realizowanych na podstawie porozumień, 16) przygotowywanie projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz projektów zmian do uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej, 17) sporządzanie informacji z wykonania budżetu oraz realizacji Wieloletniej Prognozy Finansowej na podstawie informacji otrzymanych z komórek merytorycznych, 18) prowadzenie spraw związanych z obsługą bankową jednostki samorządu terytorialnego, 19) wykonywanie zadań związanych z zaciąganiem przez Miasto kredytów i pożyczek, emitowaniem obligacji komunalnych oraz udzielaniem gwarancji i poręczeń, 20) współpraca z bankami w zakresie lokowania wolnych środków pieniężnych, 21) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania, o których mowa w odrębnych przepisach wewnętrznych, 22) współdziałanie z innymi urzędami i instytucjami w zakresie wykonywanych zadań, 23) prowadzenie Generalnego Rejestru Umów w systemie OTAGO w zakresie wydatków budżetowych, 24) prowadzenie rejestru upoważnień udzielanych przez Skarbnika. Referat Finansowy 1) prowadzenie ewidencji księgowej Urzędu jako jednostki budżetowej, w tym w zakresie realizacji projektów współfinansowanych ze środków europejskich, 2) prowadzenie ewidencji księgowej Urzędu jako jednostki budżetowej, w zakresie realizacji projektów współfinansowanych z funduszy innych niż środki europejskie, 3) prowadzenie ewidencji wartości majątku gminnego Miasta w porozumieniu z komórkami organizacyjnymi Urzędu, 4) kontrola formalno – rachunkowa dokumentów stanowiących podstawę dokonania wydatków Urzędu, jako jednostki budżetowej, 5) rejestracja dokumentów stanowiących podstawę dokonywania wydatków Urzędu, jako jednostki budżetowej, 6) dokonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi w zakresie Urzędu jako jednostki budżetowej, 7) sporządzanie sprawozdań budżetowych w zakresie działania Urzędu jako jednostki budżetowej, 8) sporządzanie sprawozdań w zakresie operacji finansowych Urzędu jako jednostki budżetowej, 9) ewidencja mandatów karnych, 10) sporządzanie sprawozdań finansowych w zakresie działania Urzędu jako jednostki budżetowej, 11) sporządzanie deklaracji VAT Urzędu Miasta oraz zbiorczej deklaracji VAT Gminy Piekary Śląskie na podstawie dokumentów otrzymywanych z komórek organizacyjnych Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych podlegających wspólnemu rozliczeniu podatku, 12) sporządzanie sprawozdań Głównego Urzędu Statystycznego w zakresie dotyczącym działania komórki, 13) opiniowanie wniosków o przyznanie ulg w spłacie należności niepodatkowych, 14) współdziałanie z pozostałymi komórkami merytorycznymi w zakresie wykonywanych zadań, 15) współdziałanie z innymi urzędami i instytucjami w zakresie wykonywanych zadań.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Irena Bloszyk |
Data utworzenia: | 2015-04-14 14:23:46 |
Wprowadził do systemu: | Irena Bloszyk |
Data wprowadzenia: | 2015-04-02 14:24:01 |
Opublikował: | Damian Skrzypek |
Data publikacji: | 2015-04-15 09:15:04 |
Ostatnia zmiana: | 2023-09-14 13:21:12 |
Ilość wyświetleń: | 4535 |