Wydzial Edukacji
Nazwa:
Wydział Edukacji
Adres: ul. Żwirki 23A 41-940, Piekary Śląskie I pietro - p. 101, 102, 103 Kontakt: (32)3939388, (32)3939311, Zadania: jak w regulaminie organizacyjnym Naczelnik: Michał Sojka Wydział Edukacji. Do zadań, kompetencji i obowiązków Wydziału Edukacji należą w szczególności: 2) planowanie, na podstawie danych statystycznych i demograficznych, sieci przedszkoli, szkół i pozostałych placówek, prowadzenie całości spraw związanych z tworzeniem i likwidacją placówek oświatowych, 3) współdziałanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych, 4) prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów placówek oświatowych oraz nadzór w zakresie kadrowym tych placówek, 5) przygotowywanie konkursów na stanowiska dyrektorów placówek oświatowych, 6) współdziałanie ze Śląskim Kuratorem Oświaty, wykonywanie zaleceń wynikających z nadzoru pedagogicznego, 7) koordynowanie, wspomaganie i nadzorowanie organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży w okresie ferii zimowych i wakacji letnich, prowadzenie dokumentacji związanej z wyjazdami śródrocznymi uczniów, 8) kierowanie dzieci i młodzieży do kształcenia specjalnego, 9) kierowanie uczniów do szkolnych ośrodków wychowawczych, 10) zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych przedszkoli, szkół i placówek oświatowych, 11) współdziałanie z Zakładem Ekonomiczno-Finansowej Obsługi Placówek Oświatowych w zakresie planowania budżetów placówek, 12) współpraca z Centrum Administracyjnym Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w zakresie spraw edukacyjnych, 13) współdziałanie ze społecznym ruchem oświatowym i innymi organizacjami i instytucjami, 14) prowadzenie rejestru niepublicznych placówek oświatowych, 15) prowadzenie merytorycznej dokumentacji związanej ze stypendiami, w tym sportowymi, 16) prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów kształcenia pracowników młodocianych, 17) realizowanie procedur awansu zawodowego nauczycieli, 18) prowadzenie baz danych oświatowych oraz sprawdzanie kompletności, poprawności i zgodności ze stanem faktycznym danych w zakresie określonym przepisami ustawy o systemie informacji oświatowej, 19) przeprowadzanie procedury oceny pracy dyrektora placówki oświatowej, 20) kontrola obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, 21) organizacja dowozu niepełnosprawnych uczniów do placówek oświatowych, 22) organizacja i kontrola systemu doradztwa metodycznego w nadzorowanych placówkach, 23) przygotowywanie w każdym roku kalendarzowym informacji o stanie realizacji zadań oświatowych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Miasto, 24) prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem niepublicznych placówek oświatowych, 25) realizacja programów edukacyjnych współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego, 26) współpraca z oświatowymi związkami zawodowymi, 27) nadzór merytoryczny nad przedszkolami, szkołami podstawowymi, szkołami ponadpodstawowymi, zespołami szkolno-przedszkolnymi, młodzieżowymi domami kultury, Poradnią Pedagogiczno-Psychologiczną, Zakładem Ekonomiczno-Finansowej Obsługi Placówek Oświatowych.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Irena Bloszyk |
Data utworzenia: | 2015-04-14 14:10:15 |
Wprowadził do systemu: | Irena Bloszyk |
Data wprowadzenia: | 2015-04-02 14:10:20 |
Opublikował: | Damian Skrzypek |
Data publikacji: | 2015-04-15 09:15:04 |
Ostatnia zmiana: | 2022-04-15 11:58:17 |
Ilość wyświetleń: | 10941 |