URZĄD MIASTA PIEKARY ŚLĄSKIE
NAZWA KOMÓRKI ORGANIZACYJNEJ:
Wydział Komunikacji
NR KARTY: KM.1611.72.2019
TYTUŁ KARTY / NAZWA PROCEDURY: PRZEDŁUŻENIE WAŻNOŚCI LEGITYMACJI
INSTRUKTORA NAUKI JAZDY
OGÓLNY OPIS:
1. Legitymacja instruktora jest ważna przez czas określony w legitymacji, wynikający z terminów
obowiązkowych badań lekarskich i psychologicznych.
2. W celu przedłużenia terminu ważności legitymacji, instruktor powinien ponownie wykonać
wymagane badania oraz złożyć Wniosek o przedłużenie ważności legitymacji instruktora
jazdy.
3. Instruktor podlega kontrolnym badaniom lekarskim i psychologicznym o braku przeciwwskazań
do wykonywania czynności instruktora:
o w wieku do 60 lat - co 5 lat,
o powyżej 60 lat - co 30 miesięcy.
4. Terminy badań, mogą ulec skróceniu, jeżeli lekarz lub psycholog w wyniku badań, stwierdzi u
osoby badanej stan zdrowia wskazujący na możliwość wystąpienia przeciwwskazań
zdrowotnych do wykonywania czynności instruktora przed upływem terminów.
5. Starosta przedłuża okres ważności legitymacji na okres wynikający z terminów badań
lekarskich i psychologicznych, po przedstawieniu przez instruktora ważnych orzeczeń.
6. O przedłużenie ważności legitymacji może ubiegać się instruktor, który:
a. przedstawi właściwe orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do
wykonywania czynności instruktora (w przypadku, gdy wyznaczony przez lekarza termin
ponownego badania upłynął lub minie wkrótce);
b. przedstawi właściwe orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań
psychologicznych do wykonywania czynności instruktora (w przypadku, gdy termin ponownego badania wyznaczony przez psychologa upłynął lub minie wkrótce);
c. nie jest karany wyrokiem sądu za:
§ przestępstwo przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji,
§ przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub osobistej,
§ przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów,
§ prowadzenie pojazdu w stanie po użyciu alkoholu lub stanie po użyciu innego podobnie działającego środka,
§ przestępstwo umyślne przeciwko życiu i zdrowiu,
§ przestępstwo przeciwko wolności seksualnej i obyczajności.
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wypełniony formularz wniosku.
2. Dotychczasowa legitymacja instruktora (oryginał).
3. Orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania czynności instruktora, wydanych przez lekarza posiadającego uprawnienia do wykonywania badań profilaktycznych oraz przez lekarza posiadającego uprawnienia do przeprowadzania badan lekarskich w celu ustalenia istnienia lub braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami (oryginał).
4. Orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania czynności instruktora(oryginał).
5. Prawo jazdy (do wglądu).
6. Oświadczenie o niekaralności wyrokiem sądu za przestępstwa wymienione w art. 33 ust. 1 pkt 8 ustawy o kierujących pojazdami.
7. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
SPOSÓB DOSTARCZANIA DOKUMENTÓW:
1. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
a. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP – opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
b. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
c. Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
Wydział Komunikacji – Prawa Jazdy ul. Bytomska 84, pokój nr 104 – I piętro. Numer telefonu:
(32) 77 61 468 i (32) 39 39 341. Godziny urzędowania poniedziałek 7:30 – 16:30, wtorek –
czwartek 7:30 - 15:00, piątek 7:30 - 13:30.
2. Dokumenty do wglądu należy przedstawić:
a. W sytuacji bezpośredniego kontaktu z urzędem - przy składaniu wniosku.
b. W sytuacji korzystania ze skrzynki PeUP lub drogi pocztowej – dostarczyć
bezpośrednio do urzędu, jako uzupełnienie wcześniej przesłanego wniosku lub
przesłać pocztą, a urząd po dokonaniu odpowiednich czynności dokumenty te odeśle
na wskazany adres.
3. Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy
złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
4. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie
pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW W URZĘDZIE:
Wydział Komunikacji – Prawa Jazdy ul. Bytomska 84, pokój nr 104 – I piętro. Numer telefonu:
(32) 77 61 468 i (32) 39 39 341. Godziny urzędowania poniedziałek 7:30 – 16:30, wtorek
– czwartek 7:30 - 15:00, piątek 7:30 - 13:30.
OPŁATY:
1. Wniosek jest wolny od opłat.
2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub
prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub
rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
3. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem,
przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu. Urząd Miasta Piekary Śląskie PKO Bank Polski SA
Nr 08 1020 2313 0000 3802 0556 3566
4. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania pełnomocnictwa.
TERMINY I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
1. Przedłużenie ważności legitymacji instruktora następuje niezwłocznie.
W przypadku gdy w dokumencie nie ma miejsca na dokonanie przedłużenia, co wiąże się z
wymianą druku legitymacji instruktora do 30 dni.
2. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
a. Poprzez pocztę tradycyjną.
b. Osobiście w siedzibie urzędu.
3. W przypadku odmowy przedłużenia ważności legitymacji w terminie 7 dni od złożenia
kompletnego wniosku wydawana jest decyzja o odmowie dokonania ww. przedłużenia.
4. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
- Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
- Poprzez pocztę tradycyjną.
- Osobiście w siedzibie urzędu.
INFORMACJE NA TEMAT PRZEBIEGU SPRAWY:
1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się osobiście
z Wydziałem Komunikacji Urzędu Miasta Piekary Śląskie w godzinach jego pracy:
poniedziałek 7:30 – 16:30, wtorek – czwartek 7:30 - 15:00, piątek 7:30 - 13:30, pokój
nr 104 – I piętro.
2. Informacje można uzyskać również telefonicznie. Numer telefonu (32) 77 61 468
i (32) 39 39 341.
TRYB ODWOŁAWCZY:
dwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia
doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który tą decyzję wydał. Odwołanie należy
złożyć na jeden z poniższych sposobów:
a. Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP – opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
b. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
c. Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
- O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania
w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo Pocztowe (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 2188 z późn. zm.).
3. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
SKARGI I WNIOSKI:
1. Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
a. Pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego Skarga lub Wniosek dostępnego
w dziale Inne, poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
b. Pisemnie pocztą tradycyjną.
c. Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
d. Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
Skargi i wnioski przyjmuje Prezydent Miasta lub upoważniona osoba ul. Bytomska 84,
poniedziałek 13:00 – 17:00. Numer telefonu (32) 39 39 358.
2. Skargi i wnioski są wolne od opłat.
1.
PODSTAWA PRAWNA:
1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 341 z późn. zm.).
2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2019 r. w sprawie uzyskiwania uprawnień przez instruktorów i wykładowców, opłat oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, a także stawek wynagrodzenia członków komisji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1200).
3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 czerwca 2019 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach (Dz. U. 2019 r. poz. 1206).
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 1000).
FORMULARZE: Wniosek o przedłużenie ważności legitymacji instruktora nauki jazdy.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH:
Informacje podawane w przypadku zbierania danych od osoby, której dane dotyczą.
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami:
1. Administratorem danych osobowych, które zostały nam przez Pana/Panią przekazane jest Prezydent Miasta Piekary Śląskie z siedzibą przy ul. Bytomskiej 84, 41-940 Piekary Śląskie, tel. +48 (32) 39-39-411 (sekretariat); e-mail: um@piekary.pl, bip.piekary.pl;
2. W sprawach z zakresu ochrony swoich danych osobowych, ma Pani/Pan prawo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez administratora:
a) drogą mailową na adres dane.osobowe@piekary.pl
b) pisemnie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej.
Jakakolwiek zmiana osoby wyznaczonej na Inspektora ochrony danych nie będzie wpływała na wskazane sposoby kontaktu.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w następujących celach i zgodnie z następującymi podstawami prawnymi:
- prowadzenie ewidencji instruktorów nauki jazdy i wykładowców – na podstawie rozdziału 6 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c i e oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO;
- prowadzenie nadzoru nad instruktorem i wykładowcą – na podstawie rozdziału 8 ustawy o kierujących pojazdami, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c i e oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO;
- zasilanie centralnej ewidencji kierowców – na podstawie art. 138b ustawy o kierujących pojazdami, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c i e oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO;
4. Z poszanowaniem poufnego charakteru Pani/Pana danych, w tym stosując mechanizmy minimalizujące liczbę przekazywanych danych oraz ograniczając możliwość przekazywania danych o charakterze wrażliwym, Pani/Pana dane mogą być ujawniane podmiotom i osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa: operatorowi pocztowemu lub kurierowi, w celu przekazywania korespondencji papierowej oraz podmiotom przetwarzającym:
-Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych SA z siedzibą przy ul. Sanguszki 1, 00-222 Warszawa, której powierzono dane w celu prowadzenia ewidencji instruktorów.
- Asseco Data Systems S.A. z siedzibą przy ul. Podolskiej 21, 81-321 Gdynia, której powierzono dane w związku z asystą techniczną zintegrowanego systemu wspomagania zarządzania miastem w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie,
- LTC Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Pabianickiej 159/161, 93-490 Łódź, której powierzono dane w związku z asystą techniczną elektronicznego systemu obiegu dokumentów w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie.
Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawnione każdemu zainteresowanemu taka informacja lub publikowane w BIP Urzędu – wyłącznie jeśli dane będą upubliczniane.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do realizacji celów, o których mowa w ust. 3. Po zrealizowaniu tego celu dane osobowe będą przechowywane w celach archiwalnych przez okres 10 lat od dnia skreślenia z ewidencji. Okres przechowywania może ulec zmianie ze względu na zmiany przepisów prawa.
6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do żądania ich sprostowania w takim zakresie, w jakim wskazane dane są niezgodne ze stanem faktycznym, usunięcia, jeżeli dane nie są niezbędne do wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej oraz do ograniczenia przetwarzania. Ponadto ma Pani/Pan prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. W celu skorzystania z ww. należy skontaktować się z administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych.
7. Administrator danych osobowych, w przypadkach wskazanych w art. 17 ust. 3 lit. b RODO, ma prawo odmówić usunięcia Pani/Pana danych osobowych.
8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego ds. ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, iż przepisy RODO zostały naruszone;
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym załatwienia sprawy związanej z uprawnieniami instruktora. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości załatwienia wnioskowanej sprawy.
10. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22.
|