KM 14 - WYMIANA ZNISZCZONYCH LUB ZAGUBIONYCH TABLIC REJESTRACYJNYCH
Nazwa komórki organizacyjnej:
Wydział Komunikacji
Nr Karty: KM.1611.14.2022
TYTUŁ KARTY/NAZWA PROCEDURY:WYMIANA ZNISZCZONYCH LUB ZAGUBIONYCH TABLIC REJESTRACYJNYCH
OPIS OGÓLNY:
-
W przypadku zniszczenia lub zagubienia tablic (tablicy) rejestracyjnych organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu może wydać:
-
Nowy dowód rejestracyjny pojazdu i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym.
-
Zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne (wtórnik) z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego.
-
Wymiana zniszczonych tablic (tablicy) rejestracyjnych z zachowaniem dotychczasowego numeru wymaga od Wnioskodawcy złożenia stosownego oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
-
Na okres konieczny do wykonania tablicy rejestracyjnej (wtórnika) lub nowego dowodu rejestracyjnego organ rejestrujący wydaje na wniosek właściciela pojazdu pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tymczasowe tablice (tablicę) rejestracyjne.
-
W Piekarach Śląskich organem właściwym do wymiany tablic rejestracyjnych jest Prezydent Miasta Piekary Śląskie.
WYMAGANE DOKUMENTY:
-
Wypełniony formularz wniosku.
-
Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
-
W przypadku wymiany tablic na nowe numery rejestracyjne dodatkowo:
-
Dotychczasowy dowód rejestracyjny (oryginał).
-
Dotychczasowe tablice rejestracyjne (oryginały).
-
-
W przypadku wymiany tablic (tablicy) z zachowaniem dotychczasowego numeru dodatkowo:
-
Dowód rejestracyjny (do wglądu).
-
Oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
-
-
Dokument określający tożsamość właściciela:
-
Osoba fizyczna: dowód osobisty.
-
Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne:
-
Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd;
-
Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym – w przypadku spółki cywilnej.
-
-
-
Umowa obowiązkowego ubezpieczenia OC (do wglądu).
-
Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo potwierdzona kopia) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
SPOSÓB DOSTARCZENIA DOKUMENTÓW:
-
Wymagane dokumenty należy złożyć bezpośrednio w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Piekary Śląskie
w godzinach jego pracy tj.: poniedziałek 7:30 - 16:30 wtorek - czwartek 7:30 - 15:00 piątek 7:30 – 13:30, pokój nr 101 - I piętro. Numer telefonu: (32) 39 39 333.
OPŁATY:
-
Opłata za wydanie wtórników tablic rejestracyjnych:
-
jednej tablicy samochodowej lub motocyklowej (w przypadku gdy jest to tablica unijna): 52,50 PLN
-
dwóch tablic samochodowych (w przypadku gdy są to tablice z flagą PL): 92,50PLN
-
-
Opłata za wydanie tablic z nowym numerem rejestracyjnym:
-
z wydaniem pozwolenia czasowego: 160 PLN
-
Wpłata na konto bankowe: PKO Bank Polski SA Urząd Miasta Piekary Śląskie 97 1020 2313 0000 3602 0556 3517.
-
Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej. -
Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
Wpłata na konto bankowe: PKO Bank Polski SA Urząd Miasta Piekary Śląski 08 1020 2313 0000 3802 0556 3566.
Kasa Urzędu Miasta ul.Bytomska 84 pokój nr 01 - parter Numer telefonu: (32) 39 39 318 Godziny urzędowania: poniedziałek 7:30 - 16:30 wtorek - czwartek 7:30 - 15:00 piątek 7:30 - 13:30
-
Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
-
W dniu złożenia wniosku o wymianę zniszczonych tablic (tablicy) rejestracyjnych wydawane jest pozwolenie czasowe oraz w przypadku zmiany numerów tablic rejestracyjnych - zalegalizowane nowe tablice,
a w przypadku zachowania dotychczasowego numeru tablic - zalegalizowane tymczasowe tablice. -
Niezwłocznie po otrzymaniu:
-
Dowodu rejestracyjnego z Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych - w przypadku przerejestrowania pojazdu - wydawany jest nowy dowód rejestracyjny.
-
Wtórników tablic (tablicy) od producenta - w przypadku zachowania dotychczasowego numeru rejestracyjnego - wydawane są zalegalizowane tablice (tablica) rejestracyjne (wtórniki).
-
Czas oczekiwania na nowy dowód rejestracyjny i wtórniki tablic wynosi nie dłużej niż 30 dni. W szczególnych przypadkach oczekiwanie na odbiór może wynieść 44 dni.
-
Dokumenty i tablice odbierane są osobiście za potwierdzeniem odbioru.
INFORMACJE NA TEMAT PRZEBIEGU SPRAWY:
-
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się osobiście z Wydziałem Komunikacji Urzędu Miasta Piekary Śląskie w godzinach jego pracy tj.: poniedziałek 7:30 - 16:30 wtorek - czwartek 7:30 - 15:00 piątek 7:30 – 13:30, pokój nr 101 - I piętro.
-
Informacje można uzyskać również telefonicznie (32) 39 39 333 lub (32) 39 39 327.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Tryb odwoławczy nie występuje.
SKARGI I WNIOSKI:
-
Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
-
Pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego Skarga lub Wniosek dostępnego w dziale Inne, poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
-
Pisemnie pocztą tradycyjną.
-
Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
-
Ustnie bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
-
Skargi i wnioski przyjmuje Prezydent Miasta lub upoważniona osoba w każdy poniedziałek w godz. 13:00 - 17:00. ul.Bytomska 84, Numer telefonu: (32) 39 39 358.
-
Skargi i wnioski są wolne od opłat.
PODSTAWA PRAWNA:
-
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym .
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej .
-
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów.
-
Instrukcja w sprawie rejestracji pojazdu stanowiąca załącznik nr 1 do rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.
-
Rorządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 04 sierpnia 2022r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników.
-
Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 2 kwietnia 2022r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców .
FORMULARZ: Wniosek o wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych, Wniosek o rejestrację.
Informacje podawane w przypadku zbierania danych od osoby, której dane dotyczą.
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami:
1. Administratorem danych osobowych, które zostały nam przez Pana/Panią przekazane jest Prezydent Miasta Piekary Śląskie z siedzibą przy ul. Bytomskiej 84, 41-940 Piekary Śląskie, tel. +48 (32) 39-39-411 (sekretariat); e-mail: um@piekary.pl, bip.piekary.pl;
2. W sprawach z zakresu ochrony swoich danych osobowych, ma Pani/Pan prawo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez administra -drogą mailową na adres dane.osobowe@piekary.pl; -pisemnie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej. Jakakolwiek zmiana osoby wyznaczonej na Inspektora ochrony danych nie będzie wpływała na wskazane sposoby kontaktu.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celach realizacji:obowiązków prawnych i zadań w interesie publiczny polegający na:
- dokonanie rejestracji pojazdów oraz innych działań administracyjnych związanych z prowadzeniem ewidencji pojazdów– na podstawie rozdziału 2 oraz art. 66a i art. 132 ust.6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, zgodnie
z art. 6 ust.1 lit. c i lit e RODO
- prowadzenie ewidencji pojazdów oraz ich właścicieli i niektórych posiadaczy–na podstawie § 9 rozporzadzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynnośc organów w sprawach związanych
z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach, zgodnie z art.6 ust. 1 lit. c i lit. e RODO.
-zasilanie Centralnej Ewidencji Pojazdów – na podstawie art. 80b ust 2 ustawy - Prawo o ruchu drogowym, zgodnie z art. 6 ust.1 lit. c i lit e RODO.
4.Z poszanowaniem poufnego charakteru Pani/Pana danych, w tym stosując mechanizmy minimalizujące liczbę przekazywanych danych oraz ograniczając możliwość przekazywania danych o charakterze wrażliwym, Pani/Pana dane mogą być ujawniane podmiotom i osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, operatorowi pocztowemu lub kurierowi, w celu przekazywania korespondencji papierowej oraz podmiotom przetwarzającym:
-Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych SA z siedzibą przy ul. Sanguszki 1, 00-222 Warszawa, której powierzono dane w celu wytworzenia i dostarczenia Administratorowi dokumentów komunikacyjnych
- Asseco Data Systems S.A. z siedzibą przy ul. Podolskiej 21, 81-321 Gdynia, której powierzono dane w związku z asystą techniczną zintegrowanego systemu wspomagania zarządzania miastem w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie
- LTC Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Pabianickiej 159/161, 93-490 Łódź, której powierzono dane w związku z asystą techniczną elektronicznego systemu obiegu dokumentów w Urzędzie Miasta Piekary Śląskie.
Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawnione każdemu zainteresowanemu taką informacją lub publikowane w BIP Urzędu – wyłącznie jeśli dane będą upubliczniane.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do realizacji celu/celów, o którym/ch mowa w ust. 3. Po zrealizowaniu tego celu dane osobowe będą przechowywane w celach archiwalnych przez okres 10 lat od dnia wyrejestrowania pojazdu lub zmiany właściwości miejscowej organu rejestrujacego. Okres przechowywania może ulec zmianie ze względu na zmiany przepisów prawa.
6.Ma Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do żądania ich sprostowania w takim zakresie, w jakim wskazane dane są niezgodne ze stanem faktycznym, usunięcia , jeżeli dane nie są niezbędne do wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania wladzy publicznej oraz do ograniczenia przetwarzania. Ponadto może Pani/Pan wnieść sprzeciw wobec przetwarzania opartego na art.6 ust. 1 lit.e i/lub f RODO.
7.W celu skorzystania z ww. należy skontaktować się administratorem lub Inspektorem ochrony danych. Administrator, w przypadkach wskazanych w art. 17 ust. 3 lit. b RODO, ma prawo odmówić usunięcia danych osobowych.
8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego ds. ochrony danych osobowych –Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, iż przepisy RODO zostały naruszone;
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym załatwienia sprawy związanej z rejestracją pojazdu. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak
możliwości załatwienia wnioskowanej sprawy.
10. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22.
11. Podanie adresu poczty elektronicznej/nr telefonu komórkowego jest dobrowole, jeśli informację taką podano to zostanie ona wykorzystana do poinformowania Pani/Pana o gotowym do odbioru dowodzie rejestracyjnym.
Załączniki (6) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
wniosek o rejestrację (45kB) | ||
wniosek o rejestrację (88.1kB) | ||
wniosek o wydanie wtórnika tablic rejestr. (92.8kB) | ||
wniosek o wydanie wtórnika tablic rejestr. (43.5kB) | ||
KM14 (58.5kB) | ||
KM14 (112.5kB) |
Metadane
Źródło informacji: | Danuta Swoboda |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Danuta Swoboda |
Data wprowadzenia: | 2013-08-20 12:50:06 |
Opublikował: | Danuta Swoboda |
Data publikacji: | 2013-08-22 11:26:38 |
Ostatnia zmiana: | 2023-06-30 13:34:27 |
Ilość wyświetleń: | 8891 |